Над 1000 преподаватели подготвят бъдещи учители чрез иновативни технологии

17.04.2024 14:17
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката
СНИМКА: Пресцентър на министерството на образованието и науката

Над 1000 преподаватели от различни висши училища в страната вече прилагат иновативни образователни технологии и компетентностен подход при подготовката на студенти - бъдещи учители. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на Център за иновативни образователни технологии в Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство „Проф. Асен Диамандиев" – Пловдив (АМТИИ). Това съобщиха от пресцентъра на министерството на образованието и науката. 

Центърът е изграден по Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители". Нейна цел е обучението на студентите по педагогически специалности да стане по-компетентностно и практически насочено, както и те да развият умения за използване на съвременни дигитални технологии при преподаването. За постигането ѝ е самите университетски преподаватели преминават целенасочени обучения в две направления – иновативни технологии и компетентностен подход, които впоследствие предават на студентите-бъдещи училите.

„Тази програма е изключително важна, защото ние искаме в рамките на училищеното образование все повече и по-реално да навлезе компетентностният подход. Учениците да учат не само за оценки и за възпроизвеждане на знанията, а да придобият реални умения за живота, които да им дадат възможност след това да се реализират успешно", изтъкна министър Цоков.

Той откри новия Център за иновативни образователни технологии в АМТИИ заедно с ректора на Академията доц. д-р Жан Пехливанов. В него ще получат квалификация около 40 педагогически специалисти от Академията, които впоследствие ще приложат в центъра своите знания и умения за обучение на студентите бъдещи учители, както и на докторанти и преподаватели от останалите направления във висшето училище. Учители от средните училища също ще могат да повишават квалификацията си в новия център. Той е част и от Националната мрежа от университетски центрове по иновативни образователни технологии с цел бърз обмен на знания, опит и добри практики в тази област.

Официалната церемония по откриването домакинства проф. д-р Галина Петрова-Киркова – директор на Департамент за езикова и специализирана подготовка към Академията. На събитието присъстваха настоящият и бивш ректор на Аграрен университет Пловдив, доцент д-р Боряна Иванова и проф. д-р Христина Янчева и новоизбраният ректор на Университета по хранителни технологии в Пловдив - проф. д.н. инж. Галин Иванов, дългогодишни партньори на АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев", както и представители на академичното ръководство и преподавателския състав на Академията.

Други от Просветни

Проблем и на втората матура, ученици се оплакаха, че записът по английски не се чувал

Сигнали за проблем по време на втората задължителна матура днес. Зрелостници от Бургас разказаха, че текстът, който е трябвало да слушат по време на изпита по английски език, не се е чувал добре

Публикуваха отговорите от матурите по избираем предмет

Министерство на образованието и науката публикува отговорите от матурата по избираем предмет. Ето и отговорите: Предприемачество, 20 май 2024 г. (публ. 20.05.2024 г.) Философия, 20 май 2024 г. (публ

Близо 1500 детски градини ще бъдат финансирани по проект "Силен старт"

Близо 1 500 детски градини и училища с групи за задължително предучилищно образование (66 % от всички в страната) са одобрени и могат да получат финансиране за реализиране на дейности в подкрепа на

По вариант 1 и тема 10 пишат зрелостниците днес

По Вариант 1 пишат днес зрелостниците, които се явяват на задължителна матура по профилиращ предмет. Той бе изтеглен на публичен жребий от журналиста Алекс Донев от БНТ, съобщават от МОН

Емилия Лазарова: Техническата грешка от първата матура няма да повлияе на оценката

"Техническата грешка от първата матура няма да повлияе на оценката", заяви зам.-министърът на образованието Емилия Лазарова. "Категорично не. Всички знаем колко важни са държавните зрелостни изпити

>