Още 3 дни събират оферти за новите мотриси за 1,1 млрд.

08.04.2024 21:44 Марияна Бойкова
Така изглежда двуетажна мотриса на “Щадлер”.

От двуетажните България пести 100 милиона лева

В 23,59 часа на 11 април изтича срокът за подаване на оферти по втората най-голяма поръчка за нови влакове. Тя е за 1 108 747 490,77 лв. и е за доставка на 35 електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 200 седящи места срок за поддръжка 15 години и обучение на персонал.

Периодът на доставка е с максимална продължителност от 28 месеца, първоначално беше 33, и последваща поддръжка от 15-17 години за различните бройки подвижен състав.

Поръчката бе обявена на 26 януари, но на 22 февруари френската “Алстом” обжалва в КЗК, а пет дни след това министерството спря процедурата. След това КЗК не уважи жалбата на французите и поръчката бе задвижена, а срокът за офертите беше удължен до 11 април. Заради скъсяване на времето за усвояване на парите от плана за възстановяване, който е до краят на 2026 г., срокът за доставка беше намален.

Процедурата за 35-те нови електромотриси успя на натрупа история. Първоначално тя беше обявена на 4 септември 2023 г., но спряна от КЗК след жалба от “Шкода". Тогава министърът на транспорта Георги Гвоздейков заяви, че ведомството му няма да обжалва, а ще я обяви наново с преработени условия. Направени бяха такива за техническата спецификация. Намалени са местата за велосипеди от 10 на 4, а за инвалидни и детски колички от 4 на 2. Въведени са базови европейски норми за тези мотриси, които не изискват пренастройване на производствените линии на производителите.

Преди седмица пък стана ясно, че за двуетажните 7 електрически мотриси е подадена оферта от “Щадлер Полска” със седалище в град Шедълце. Ценовото предложение е за 300,5 млн. лв. без ДДС при прогнозна цена от 410,52 млн. Това означава, че от тази поръчка България спестява 100 млн. лева.

Седемте двуетажни композиции трябва да са с капацитет от минимум 300 седящи места, а поддръжката им да е за срок от 15 години, предвижда се и обучение на персонал. Срокът за подаване на офертите изтече на 28 март, а отварянето на офертите беше в петък - 29 март.

Това всъщност е втората процедура за двуетажните мотриси. Първата през януари, когато пак имаше една оферта, бе прекратена. Тогава предложението дойде от консорциума 7 DDEMU, но кои са фирмите в него, не беше съобщено. Ценовата оферта е подписана от Хенри М. Егетер, вицепрезидент по продажбите на германската Vossloh Rolling Stock. Тази фирма участва в търговете за доставка на маневрени локомотиви и за 10 други в съдружие с китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO. И в двата случая техният консорциум бе отстранен.

Така изглежда двуетажна мотриса на “Щадлер”.

Други от От страната и света

Днес почитаме св. Константин и Елена, вижте кои са имениците

Св. велики царе равноапостолни Константин и Елена Когато император Константин царувал, християнството било наложено като официална религия. Майка му, царица Елена

Само в "24 часа" на 21 май - Какво става с новите ТЕЛК

Само в "24 часа" на 21 май четете: Искаш заем за дом? 6 причини да ти откажат БНБ затегна режима за ипотечните кредити Не МОСАД, а санкциите убиха президента на Иран - коментар от Георги

Фал или провал и как да се върнете на пътя към успеха

Не си позволявайте да наричате онова, което се случва, с невярно име. Ако определите ситуацията честно, ще разберете как да я оправите "Точният човек" е специален проект на "24 часа" за

В Деня на пчелите огромен рояк жужи като дрон и пада покосен в центъра на София (Обзор, видео, снимки)

Най-вероятно насекомите са били натровени от пръскането срещу кърлежи, предполагат пчелари На необичайна гледка се натъкна в понеделник следобед фоторепортерът на “24 часа” Георги Кюрпанов – Генк

Главчев даде на ДАНС казуса с лифтовете на Витоша

В четвъртък извънредно се събира СОС ДАНС ще направи проверка защо спря и последното лифтово съоръжение в Национален парк “Витоша”. Тя е възложена от служебния премиер Димитър Главчев след широкото

>