Над 1500 училища ще имат направление по природни науки в STEM центровете си

22.03.2024 14:39
Министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков на пресконференция Снимка: МОН
Министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков на пресконференция Снимка: МОН

Над 1 500 училища са избрали да имат и направление по природни науки в STEM центровете, които ще бъдат изградени по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Това стана ясно на конференция в столичното 51 СУ „Елисавета Багряна" на тема „Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки", която беше открита от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. По ПВУ се отпускат средства за такъв център във всяко българско училище. Това съобщават от пресцентъра на Министерството на образованието и науките. 

Пет са направленията, по които могат да бъдат изграждани STEM центрове - природни науки, математика и информатика, роботика и киберфизични системи, зелени и 3D технологии. Всяко училище избира едно, няколко или всички направления в зависимост от профила и спецификата си. "STEM обучението е един от възможните модели за интеграция на отделните дисциплини от природните науки и много училища вече работят в тази посока", каза проф. Цоков.

По думите му възможността всяко училище да има STEM център дава шанс за промяна не само на образователната среда, а и на дизайна на обучението - съвместно преподаване и интегрирани дейности между различните природни дисциплини. В тази област ключов е и начинът на структуриране и промяна на учебното съдържание. То да е по-адаптирано към възможностите на отделните деца, а интегрираността на природните науки да бъде такава, че те да получат по-цялостна представа за света, който ги заобикаля.

В конференцията, която е под патронажа на МОН, се популяризират добри практики в преподаването на природни науки, като участниците са повече от 130. Те имат възможност да представят пред колеги от цялата страна своя опит, инструментариум, техники за стимулиране на интереса и креативността на учениците. Всеки един получава и сборник с всички споделени педагогически практики. Като признание за успешното им въвеждане министър Цоков награди с плакета на МОН директора на 51 СУ Асен Александров.

В конференцията участваха също началникът на РУО София-град д-р Ваня Кастрева, д-р Анелия Андреева, директор на Националния инспекторат по образование, ректорът на ХТМУ проф. Сеня Желязкова, проф. Найден Шиваров директор на Националния STEM център, Наталия Михалевска, началник на кабинета на министъра на образованието и науката, и др.

Други от Просветни

Млади физици от Пловдив изграждат батерия от лимони

В гимназията по битова техника откриват STEM център по природни науки, роботика и киберфизични системи Как се изгражда батерия от лимони или как програмируеми вградени микроконтролери и сензори могат

Департамент със знак за качество на Кеймбридж помага на българчета в чужбина да следват тук

Звеното на Софийския университет работи с чужди студенти у нас и с хиляди учители Издава международно валиден сертификат за владеене на български Отворили сме широко вратите за обучение по български

Доц. д-р Дария Карапеткова е новият директор на Културния център на Софийския университет

Доц. д-р Дария Карапеткова от катедра "Романистика" на Факултета по класически и нови филилогии е новият директор на Културния център на Софийския университет

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

Модерните рискове - специалисти обясниха на пловдивчани как да са адекватни в дигиталния свят

Най-голямата опасност от развитието на изкуствения интелект е да спрем да разпознаваме истинското от генерираното съдържание, предупреди Ален Паунов Симеон Кърцелянски съветва хората да внимават

>