Богомил Манчев: 205 държави искат утрояване на атомните мощности

22.03.2024 07:50
Богомил Манчев. Снимка Архив

След аварията във Фукушима се хвърлиха огромни средства във ВЕИ, с много малък ефект като получена енергия, коментира Богомил Манчев в сутрешния блок на БНТ.

Според него доскоро 92% идвали от въглеводороди, 8% от вода, а след голямото усилие от 2010 до 2020 г., след като са похарчени  около 10 трилиона, вече 83% идват от въглеводороди.

"Налага се да се намери някакъв инструмент - допълва Манчев. - Има климатични изменения. Атомната енергия е чиста, има проблеми с висока цена и въпреки това 205 държави искат да се утроят мощностите до 2050 г. до 1,3 млн. мегавата инсталирана мощност. Едно изключително предизвикателство."

Според него без базови мощности като атомни централи, много трудно ще могат да се балансират ВЕИ-мощностите. Манчев е убеден, че съхранението на отработеното гориво не е никакъв проблем. 

Други от От страната и света

КМГ: Вътрешният пазар на видеоигри в Китай надхвърли 350 млрд. юана през 2025 г.

Вътрешният пазар на видеоигри в Китай е реализирал реални приходи от над 350 млрд. юана (около 49,6 млрд. щатски долара) през 2025 г., което представлява ръст от 7,68 процента на годишна база

Починал е туристът, паднал в пропаст край връх Вихрен

Починал е туристът, паднал в пропаст край връх Вихрен, съобщиха пред БТА от Планинската спасителна служба – отряд Банско. За инцидента бе съобщено по-рано днес

Арестуваха 32-годишен мъж в Ямбол за притежание и разпространение на наркотици

В Ямбол при специализирана полицейска акция е задържан 32-годишен мъж за притежание и разпространение на наркотични вещества. Задържаният е с предишни криминални прояви и остава в ареста с

Българска следа в нелегална фабрика за цигари в Италия (Видео)

Разкриха нелегалното производство до Рим с български работници То било с производствен капацитет от 4 млн. къса на ден Италианската Финансова гвардия нанесе сериозен удар срещу международния трафик

КМГ: Железопътният товарен транспорт в Китай отчита стабилен ръст за 11 месеца

Железопътният товарен транспорт в Китай е запазил стабилен ръст през първите 11 месеца на 2025 г., като е допринесъл за намаляване на логистичните разходи и за стабилното функциониране на

>