Работна група в МОН ще изготвя промяна на учебните програми

31.01.2024 16:49
Снимка: МОН

Работна група от учители, директори, университетски преподаватели, експерти от МОН и представители на работодателските организации в системата на образованието разработва визия за нов тип учебни програми, насочени към изграждане на компетентности и умения за живота сред учениците. Първото ѝ заседание бе открито от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, а целта е да се положи началото на концептуална промяна в системата.

„И сега в нашето законодателство има текст, че учебните програми са компетентностно ориентирани. Необходимо е обаче ние да ги преструктурираме на базата на определени принципи, за да ги направим по-рамкови и по-адаптивни", заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. По думите му в дългосрочен план това ще повиши не само представянето на българските ученици на изследвания от типа на PISA, но и ще ги подготви много по-добре за живота и за реализацията им на пазара на труда.

„Това ще е дълъг процес, който трябва да се основава на традициите в българската система. Затова и първата ни задача е да се изготви документ, който описва структурата и принципите, на които ще са конструирани новите учебни програми. Целта е те да бъдат основа на едно по-практично образование, насочено към постигане на цели за изграждане на умения, а не само за възпроизвеждане на знания", посочи министър Цоков. По думите му целта е и те да отговарят на съвременните изисквания и да допринасят за задържането на човешкия капитал в България.

Част от текстовете, които бъдат представени като визия, ще могат да влязат и като промени в Закона за предучилищното и училищно образование, но след преминаване през максимално широко обществено обсъждане. За разработването на концепцията може да се използва и външна техническа помощ от Европейската комисия, стана ясно по време на заседанието.

Председател на работната група е заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова, а в първото ѝ заседание участие взе и заместник-министър Наталия Митева.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>