87% от върнатите IQOS устройства се рециклират
87% от върнатите от потребителите стари устройства IQOS, са рециклирани. Това твърди доклад за устойчивото развитие на „Филип Морис България", който бе представен днес.
Става дума за излезли от употреба електронни устройства, за които компанията насърчава потребителите да върнат обратно в магазините. Самите устройства се събират и транспортират до Унгария, където има център за рециклиране, каза Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие" във „Филип Морис България".
Компанията стартира през 2018 г. специалния проект CIRLE (Central inspection and recycling for a closed loop economy), който осигурява централизирани решения за проверка, обработване и сортиране на материалите от старите електронни устройства. Към момента 20,5% от продадените у нас устройства са включени в програмата, което гарантира, че потребителите ще върнат старото устройство, когато си купуват ново.
100% от опаковките на цигарите и другите тютюневи изделия, които продава „Филип Морис" на българския пазар, са рециклируеми. А вече за поредна година „Филип Морис България" провежда кампанията #Промени Картинката, чиято цел е да обърне вниманието на потребителите към проблемите, които създава за околната среда безразборното изхвърляне на фасове. Към края на 2022 г. в компанията са участвали над 300 доброволци и много неправителствени и творчески организации, които допринасят за популяризирането на информационната кампания.
„Вярвам, че този доклад ще предизвика открит и честен диалог със заинтересованите страни, защото единствено ако работим заедно, ще можем да допринесем за постигането на значима и ефективна промяна в посока устрочиво развитие", каза Демиан Пинтос, генерален мениджър на „Филип Морис България" при представянето на първия доклад за устойчиво развитие, който компанията издава у нас.
Компанията работи в съответствие с глобалните стратегически приоритети и пътната карта до 2025 г. на „Филип Морис Интернешънъл". Много от тези цели обаче са съобразени с местния контекст и националните специфики. От години насам например у нас компанията осъществява инициативата „Забавно лято, Грижовна есен", която е насочена към децата и възрастните в тютюнопроизводителните региони на страната.
Не на последно място сред приоритетите на „Филип Морис България" е и намаляване на вредата от тютюнопушенето. Към края на 2022 г. например близо 260 хиляди пълнолетни пушачи у нас са преминали към бездимните алтернативи на компанията, а 195 хиляди от тях изцяло са прекратили тютюнопушенето. В момента общият брой на потребителите у нас надхвръля 320 000.