Как да развиваме икономика на иновациите с 3% знаещи?

05.12.2023 17:27 Ралица Симеонова-Ганева
В министерството на образованието представиха последното изследване PISA. СНИМКА: АНДРЕЙ БЕЛОКОНСКИ

   Днес публикуваха резултатите от PISA тестовете за 2022. Установяването, че сме много назад, не е лесно за приемане.
Най-страшното вече се случва: много функционално неграмотни и неспособни на критично мислене млади хора навлизат на пазара на труда. Как да развиваме икономика на иновациите, високите технологии и интензивните на знания услуги с онези 3%, които имат капацитет за това?! А те дали остават в България изобщо?
       Ето и някои факти от доклада за България:

(От фейсбук)

Други от Просветни

Просветният министър Красимир Вълчев откри нов STEM център в гимназия в Монтана

"Министерството на образованието и науката продължава да работи за модернизация на образователната среда, като паралелно с инвестициите в STEM средата провежда и обучения за учителите за по-ефективно

Млади физици от Пловдив изграждат батерия от лимони

В гимназията по битова техника откриват STEM център по природни науки, роботика и киберфизични системи Как се изгражда батерия от лимони или как програмируеми вградени микроконтролери и сензори могат

Департамент със знак за качество на Кеймбридж помага на българчета в чужбина да следват тук

Звеното на Софийския университет работи с чужди студенти у нас и с хиляди учители Издава международно валиден сертификат за владеене на български Отворили сме широко вратите за обучение по български

Доц. д-р Дария Карапеткова е новият директор на Културния център на Софийския университет

Доц. д-р Дария Карапеткова от катедра "Романистика" на Факултета по класически и нови филилогии е новият директор на Културния център на Софийския университет

Синдикат "Образование" е против на намаляването на езиковите паралелки

От синдикат „Образование" обявиха резултати от национално проучване сред учители, експерти и заинтересовани относно актуалните промени в образователната политика на МОН за езиковото обучение в

>