Омбудсманът: Енергийните дружества трябва да изплатят компенсации на гражданите

30.11.2023 17:53 Дияна Райнова
Снимка - от приемната на омбудсмана в Добрич

„В приемната в Добрич преобладават жалбите за качеството и цената на ВиК-услугите. На този фон в КЕВР имаше обсъждане за поредното увеличение на цените на водата от догодина, за Добричка област то е 16,12%. Беше представено в КЕВР и становището на омбудсмана, което е категорично против поредното увеличение, средно за страната с 15%. Гражданите основателно поставят въпроса защо поскъпва водата, след като качеството на услугата не се подобрява", заяви Нина Бояджиева, началник отдел „Права на потребителите на административни и обществени услуги",

„Другите жалби, и извън Добричка област, са за спиране на електрозахранването. Обмудсманът смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа, са причина за това домакинства да са 5 денонощия бек ток. Получаваме многобройни жалби. Омбудсманът се обърна към Министерството на енергетиката и към председателя на КЕВР с искане да се извърши проверка за поддръжката и експлоатацията на енергийните съоръжения. Обмудсманът смята, че енергийните дружества служебно трябва да изплатят справедливи компенсации, не да чакат потребителите да подават заявления за това", добави Бояджиева.

„Най-често жалбите на гражданите са свързани с комуналните услуги - ток, вода, парно, цена, качество", каза още експертът.„Всяка втора препоръка, дадена по жалба на граждани, на обмудсмана се изпълнява или частично. Когато обмудсманът изпрати препоръка институциите и фирмите започват по-внимателно да гледат дали не са допуснали нарушение, което иначе си мислят, че може да мине", казват още експертите.

„11 са подадените жалби в откритата приемна на експерти на омбудсмана Диана Ковачева в Добрич. Проблемите са най-вече социално ориентирани – за проблеми при пенсиониране, за размер на пенсии, за права децата и на деца с увреждания", каза Новак Новаков, началник отдел „Приемна и деловодство". „Всеки гражданин получи съвет за последващи действия действия, докато от наша страна текат проверки по конкретния случай. Срокът обикновено е 1 месец", добави той. „Има нова система за подаване на жалби до обмудсмана – чрез сайта на институцията. От раздел „Аз съм дете" децата също могат да се обръщат директно към обмудсмана", добави Бояджиева, До момента са проведени 6 изнесени приемни на обмудсмана в страната, предстоят още няколко до края на годината, каза още Новаков.

Други от От страната и света

Радев връчва мандати през януари - да не развалят сега на хората празниците (Обзор)

Иска партиите да гарантират честни избори чрез 100% машинен вот, но засичане с ръчно броене Рулетката с мандатите ще се завърти след Нова година. Това обяви президентът Румен Радев в последния ден на

Спират шести блок на АЕЦ „Козлодуй” на 22 декември

Планира се на 22 декември шести блок на АЕЦ „Козлодуй" да бъде спрян заради повреда на защитно мембранно устройство на сепаратор паропрегревател на турбината

bTV: Цънцарова и Йочев не са уволнени

bTV води диалог с Мария Цънцарова и обсъжда възможности за развитие на програмното съдържание с нейно активно участие през новата година, което е стандартна практика

24-годишната Мария е починала внезапно в Благоевград от белодробна емболия

Внезапно починалото 24-годишно момиче в Благоевград снощи никога не е пушило и употребявало алкохол, каза пред "24 часа" лелята Зорница Трушева. Жената е категорична

Депутатите почиват месец, звънецът ще бие 14 дни след Нова година (Обзор)

Проф. Андрей Чорбанов напусна ИТН Почти месец ваканция ще имат депутатите, след като приеха набързо удължителния бюджет преди три дни и така избегнаха риска от извънредни заседания по Коледа

>