Новият кмет на Пловдив вече отпушва трафика, ще информира хората за всеки срок (снимки)
Костадин Димитров обеща публичност за всеки обект, действа стъпка по стъпка
С отпушването на тапите по пловдивските улици се захвана буквално от ден първи новият кмет Костадин Димитров. Шокиращо е, че
задръствания стават и по току-що пуснати пътни отсечки,
на които се разчиташе да облекчат трафика. Така се получи с ул. “Даме Груев” в кв. “Кючук Париж”, чиято реконструкция продължи две години и изнерви живеещите в целия район.
“В единия ѝ участък габаритът е стеснен и всеки ден около 17 ч става задръстване. Допълнително тротоарът е направен само донякъде от северната страна към Събота пазара и е необходимо неговото довършване. Затова има допълнителни ограждения”, коментира пред “24 часа” Костадин Димитров.
Той уточни, че заедно с новия кмет на район “Южен” Атанас Кунчев са предприели мерки за решаване на проблема и всеки ден са в контакт с изпълнителя на обекта. “От фирмата обещаха
всичко да е готово до Нова година. Предвиждаме да сложим и светофар
на кръстовището с ул. “Пере Тошев”, обясни Кунчев.
Костадин Димитров се опасявал от евентуално образуване на колони и в друг участък на “Даме Груев” - на левия завой към надлез “Родопи”, но на този етап движението е нормално.
Ремонтът на улицата с дължина малко под километър беше един от най-затлачените в предходния мандат. Обновлението на стойност 6,2 млн. лв. започна през декември 2021 г. Близо 12 месеца отне работата по първите 200 метра. Багерите навлязоха в следващите участъци, без да бъде отчужден автосервиз и няколко по-малки сгради към него. Собственикът обжалва и
докато делата приключат, пътното платно стоеше разкопано,
без по него да се работи. В това време част от търговските обекти по улицата затвориха.
Сградите бяха отчуждени и бутнати през лятото на тази година, улицата беше завършена ударно и движението беше пуснато в началото на ноември, но при временна организация. Тя не позволява левите завои към по-малките улици, защото “Даме Груев” е маркирана с двойна непрекъсната линия. “Всеки ден правя нарушения, иначе няма как да закарам клиентите до адреса”, коментира тази ситуация таксиметров шофьор.
“Ще ви информирам за всеки ремонт и за конкретните срокове”, увери Костадин Димитров, след като посети друг ключов обект, чието изпълнение също не върви в срок. Това е “Голямоконарско шосе”, което се явява една от входно-изходните артерии на Пловдив, водещи към магистрала “Тракия”.
В капана на същото трасе попадна еврокомисарят Илиана Иванова
при посещението си в Пловдив на 16 ноември. Заради задръстванията там тя закъсня с 45 минути за форум по биоикономика в Аграрния университет. И препоръча на местната власт да оправи по най-бързия начин тази пътна артерия.
Ден по-рано кметът Костадин Димитров отиде на място и настоя да се работи по-експедитивно по разширението на “Голямоконарско шосе”.
Неговият старт беше даден на 7 април от предишния градоначалник Здравко Димитров. “Отдавна трябваше да се направи, но Господ е решил аз да го започна”,заяви тогава Зико. Стойността на целия проект е над 18 млн. лв., съществуващите платна трябва да бъдат обновени и разширени с още две ленти във всяка посока, както и да бъдат изградени локали.
Цялото трасе е с дължина 1440 м и по договор трябва да бъде завършено за 659 дни. “Поставили сме си задачата да намалим срока”, увери на първата копка представителят на фирмата изпълнител инж. Паун Иванов.
Очаква се булевардът да стане като магистрала
- с по две платна, всяко с ширина 11,25 м и с по три ленти.
“Проектът включва изграждане на нова пътна конструкция и ремонт на съществуващата, нов водопровод и канализация, реконструкция на кабелна мрежа, нови тротоари от двете страни и велоалея”, обясни още инж. Иванов. Той увери, че фирмата има пълна готовност за работа на обекта, подготвени кадри и собствена база.
За “Голямоконарско шосе” са осигурени от държавата 9 млн. лева. Новият кмет е категоричен, че работата трябва да се форсира.
“До Нова година първият участък от източното платно ще е готов”, увери го изпълнителят. Отсечката се простира от кръстовището на бул. “Дунав” до Хладилника. За нея има осигурено финансиране.
Според инж. Иванов трябва да се положат всички пластове, без износващия, за да се пусне движението в източното платно. То ще е двупосочно.
Изпълнителят пожела здраве, хубаво време и пари, а Костадин Димитров обеща
да търси финансиране за следващия етап
Тези два обекта не са единствените недовършени, завещани на новия кмет от предишната власт. Не е готов пробивът “Модър-Царевец”, който трябва да приключи до края на годината, но с досегашните темпове това едва ли ще се случи. Разкопан остава и бул. “Александър Стамболийски”, където ВиК прокарва Южния обходен колектор.
Движението в града се спъва сериозно и заради пробива до Централна гара, който не е обект на община Пловдив, а на НКЖИ. Той трябва да бъде готов до края на 2024 г., но с реализацията му е свързано събарянето на Бетонния мост, което се очаква да се случи през декември.
Разкопани остават бул. “Дунав” и “Брезовско шосе”, там колите се точат с часове. Същото е положението и до автогара “Север”, където е стеснено едното платно на кръстовището с бул. “Дунав”.
“Истински ад е. Минаваш километър за половин час”,
описват неволите си шофьори в социалните мрежи.
Единственият завършен булевард, който новият кмет получи в наследство, е “Хаджи Димитър” в район “Западен”. Той беше направен за една година, стойността му е 4,5 млн. лева.
“Получихме сигнал, че няма знаци и колите масово спираха в дясната лента на южното платно. Поставихме ги и сега булевардът е напълно отпушен”, обясни Костадин Димитров. И с това даде пример как ще решава проблемите стъпка по стъпка.