Разследват компания, продавала и в България китайски коли като италиански

09.11.2023 17:50
Електрическият мъник DR 1.0 EV може да се зареди от 20 до 89 процента на бърза станция само за 35 минути.
Това SUV купе е най-евтиният модел на компанията.
Пикапът DR PK8 е с дизелов двигател и задвижване 4х4.

Сравнително младият италиански производител DR Automobiles, който продава коли от няколко години и в България, е разследван от властите в Италия заради китайския произход на моделите, които пласира. Според разследващите тази компания е подвеждала клиентите, като е представяла некоректно произхода на автомобилите си.

Въпреки че от известно време е на италианския, испанския, френския и българския пазар, малко хора са чували за марката DR Automobiles и нискобюджетната EVO. Фирмата предлага освен модерни кросоувъри с бензинови двигатели и една малка градска електрическа кола на цена около 25 000 евро. У нас SUV моделите вървят с фабрична газова уредба.

Базирана в южния италиански регион Молизе, компанията DR сглобява, или по-скоро преопакова, евтини автомобили от китайските производители Chery, JAC, BAIC, включително някои

изцяло електрически модели, с компоненти, внесени от Китай

от гореспоменатите производители.

Собственикът Масимо ди Рисио заедно с китайските производители, предимно Chery, са създали проста система за обработка на китайски автомобили с изискан "италиански" дизайн. Резултатът е привличащи вниманието SUV модели - от малки и средни до големи. Самият слоган Una storia Italiana ("Една италианска история") е част от фино опакован маркетинг, пропит с патриотизъм, въпреки че на заден план се очертава като троянски кон за китайските производители на европейска земя.

Около 24 200 автомобила с емблемите DR и EVO са продадени в Италия през първите девет месеца на 2023 г., което е с 48 процента повече от година по-рано,

с общ пазарен дял от два процента

Явно компанията става трън в очите на конкуренцията, защото с по-достъпни цени и атрактивен дизайн превземат все повече клиенти.
Италианският производител е изправен пред разследване за предполагаемо подвеждане на потребителите относно това къде се произвеждат автомобилите му с марки DR и EVO, съобщи италианският орган за защита на конкуренцията и потребителите (AGCM). Служители на AGCM и италианската данъчна полиция извършиха проверка в централата на DR Automobiles и тяхната компания майка Donington.
Твърди се, че италианската компания некоректно е комуникирала и представяла както на корпоративния си сайт, така и в рекламни кампании информация за произхода на някои от моделите, съобщиха от AGCM.

"В някои случаи те са пропуснали съответната информация за произхода на автомобилите, предполагайки, че са били изцяло произведени в Италия, докато превозните средства, изглежда, идват от Китай", се казва в изявление на AGCM.

Представители на DR Automobile засега не са коментирали случая.

Компанията DR Automobiles е основана преди повече от 50 години и се налага в Италия като водеща за продажба на автомобили от най-престижните западноевропейски марки. Паралелно с търговската си дейност DR проектира и произвежда състезателни автомобили. През 2006 година е изработен първият сериен модел, благодарение на който DR влиза в редиците на масовите производители.

Изцяло електрическият DR 1.0 EV се продава в Италия на цена от 25 900 евро.

Двувратият автомобил обещава пробег до 294 км с едно зареждане

на батерията, която се зарежда на бърза станция само за 35 минути. Градската кола се предлага с гаранция от 8 години. Максималната скорост на градския модел е 120 км/ч. Мощността е 45 квт, а въртящият момент 150 Нм.

Тежащата хиляда килограма количка ускорява от място до 50 км/ч за 5 секунди, а до 100 км/ч за 17 сек.

Най-евтиният модел в гамата е SUV купето DR 3.0, което в Италия струва 20 400 евро, с ръчна трансмисия и бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 116 конски сили, с въртящ момент 135 Нм.

Има и по-големи и луксозни кросоувъри с автоматични трансмисии, както и дизелов пикап, който струва 32 900 евро.

Други от От страната и света

Калоян Паргов: Оставката е знак на отговорност пред партията

Това е акт на колективната отговорност на Изпълнителното бюро (ИБ), съставено след конгреса на 16 февруари, който избра за председател Атанас Зафиров. Този колективен орган подава оставка като знак

Коледни влакчета тръгват от днес в центъра на София

Коледната магия отново оживява по улиците на София. От днес в центъра на столицата тръгват празничните коледни влакчета, които ще зарадват малки и големи и ще превърнат разходката из града в истинско

Руси Алексиев: Не управлявам еднолично, държа на съдийското самоуправление

"Категорично не отговарят на истината разпространените в някои интернет сайтове твърдения, че като председател на СГС искам еднолично да управлявам, да влияя и да отменя съдийското самоуправление

"Възраждане": А какво правим с район "Чужбина" на следващите избори?

Какво се случва с район "Чужбина" на следващите избори? Това попита лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов на прага на поредните парламентарни избори

Би Би Си: Деца с рак са измамени с милиони, събрани за лечението им

Организация за набиране на средства е злоупотребявала със суми от спонсорски кампании за деца, болни от рак. Това показа разследване на Би Би Си. Моделът на измамата е един и същ: бледо

>