Реклама на дестинация “България” ще ни върне на туристическата карта след кризите

26.09.2021 18:58 Николина Ангелкова, министър на туризма (2014-2017 И 2017-2020)

Туризмът, който е ключов икономически стълб за България, след последните три години е пред нов етап в своето развитие.

Днес този важен сектор изисква обединениe на усилията на бранш, правителство и общини, за да преодолява предизвикателствата. От пандемията и войната в Украйна до хибридни атаки и липсата на устойчиви, дългосрочни мерки, туризмът в България се сблъска със сериозни трудности. Възстановяването на сектора макар и с бавни темпове се случва, но още сме далеч от нивата на 2019 г. Хиперактивните ни конкуренти, особено нашите съседи Гърция и Турция, вървят с крачк пред нас. За да се изравним, трябват фокусирани усилия с акцент върху рекламата на страната като туристическа дестинация и висококачествен туристически продукт.

Новата програма на Министерство на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини, е точно такава стъпка в правилна посока. Отлично таргетирана морска реклама е повече от необходима, след летните сезони, изпълнени с кризи - те са по-кратки от очакваните и с природни катаклизми.

Още на идейна основа обаче, е добре програмата да се надгради със зимния, балнео и СПА и културния туризъм, за предложим разнообразие на туристически преживявания и привлечем посетители през цялата година.

Ключов е и лесният достъп до страната. Въвеждането на електронни туристически визи , е важен приоритет за една запомняща се почивка,която гостите биха споделили в социалните мрежи.

Приемането на Наредбата за националните курорти пък е задължително действие, за което трябва да се търсят съмишленици на всички нива, за да влезе в дневния ред на ресорните институции.

Държава и бранш са единно, че рекламата на дестинация България е решаваща в привличането на туристи.

В Световния ден на туризма 27 септември дължим признание на българския туристическия бизнес и всички, заети в сектора, за енергията им да работят и надграждат, въпреки предизвикателствата, които следват сектора. Потенциалът за възстановление и растеж остава неизчерпаем.

Други от Лични

За гръцките фермери дойде сезонът на сиртаки и сувлаки

Субсидиите им били малко и закъснели, но не паркират трактори в центъра на Атина, а тормозят трафика през границите Застудя, приключи сезонът за работа на полето и дойде време за протести

Петата колона на Кремъл е изпаднала в истерия и вече не се крие

Много съм видял за тези 35 години на протести. Но такава масирана и координирана медийна атака срещу сегашното правителство съм виждал само през есента на 1992, срещу правителството на Филип Димитров

Но аз не мога да тръгна след този човек и подобни хора

Давам ви разрешение да ме хулите. Обиждайте ме по най-гадните начини. Разпънете ме на словесен кръст. Каквото ви е на ума, сърцето и душата. Кажете го

Истинските протести са против корупцията и злоупотребата с властта, но не против еврото

Копейките от Дондуков и около Дондуков старателно крият информацията, че днешният протест - на 3 декември - е срещу еврото и е организиран от руската партия Израждане

Поколението Z напусна онлайн балона

На протеста младите показаха, че могат да са общност и отказват да са страничен ефект от грешките на възрастните Младите хора в България отново показаха, че не са "тихото поколение"

>