Колко е спирачният път, ако караме с 50, 60 и със 70 км в час и как да реагираме в рискова ситуация на пътя?

09.09.2023 10:02
Колко е спирачният път, ако караме с 50, 60 и със 70 км в час и как да реагираме в рискова ситуация на пътя? Снимка; Пиксбей

„Като за начало ще направим експеримент, с който колата ще се движи с 50 км, импровизирана е една пешеходна пътека. Искам да демонстрираме с 50 км колко е спирачният път, след това ще го направим с 60 и 70 километра в час“, каза автомобилният състезател Александър Димитров предаде бТВ.

„Вятърът има влияние върху спирачния път“, посочи той. По думите му дъжда най-много пречел на спирачни път. „Тогава трябва да бъдем внимателни особено когато дъждът започне да вали се смесва с прах и се получава настилка като лед“, каза Димитров.

При 50 км спирачният път е 4 метра.

По думите на автомобилния състезател това са поне още 2-3 метра отгоре в София, защото асфалтът, където се провежда експеримента, е много грапав и има сцепление.

При 60 км в час щетите са много по-сериозни. Спирачният път е с 40-50 см отгоре.

Спирачният път пи 70 км в час са 12,5 метра.

„Представете си с 80, 120, няма какво да го коментирам“, каза Александър Димитров.

„Шофьорите най-вече трябва да внимават да бъдат концентрирани, когато карат. Преди пешеходна пътека. Моят съвет е да върнем газта и да се подготвим за спиране, и то за сигурно спиране, да може да реагираме“, каза той.

„Трябва да започнем с учебните курсове, трябва да се научат да спират, повечето хора не могат да спират агресивно, трябва да ги поставим в такава ситуация, че да ги накараме да спрат рязко и агресивно, да видят какво се случва, как блокират гумите, как се задейства АБС системата“, подчерта Димитров.

„Другото са гумите. Аз апелирам да не се кара лятото със зимни гуми, трябва лятна и зимна гума, в България сезоните са такива, че аз апелирам хората да си сменят гумите, подходящи за сезона. Контролните прегледи също да обръщат внимание, да направят пълна проверка на спирачната система“, заяви автомобилният състезател.

„В България понеже можем да си платим глобата, подценяваме ситуацията и казваме – няма проблем, аз ще си платя глобата и ще продължа да караме. Това не трябва да става така“, категоричен бе той.

„Трябва да засилим контрола по пътищата, трябва да се засилват санкциите, особено за скоростта“, заяви Димитров.

Други от От страната и света

11-те божи заповеди на успешните и доволни професионалисти за 2026

Ще се чувствате по-щастливи, като прилагате всичките едновременно "Точният човек" е специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата, личностното развитие

Пеевски и Борисов остават без охрана от НСО, ИТН опитва да върне по колите хората на президента (Обзор)

Ще се разширява цивилният състав на службата, който сега е 10% Лидерът на ДПС излезе от мистичния кабинет 222А – оставал музей на сглобката Лидерите на ГЕРБ и “ДПС - Ново начало” Бойко Борисов и

Разследват Васил Божков в Италия за 300 техни артефакта в колекцията му

Сигналът е от българската прокуратура, Рим ще иска връщането им Прокуратурата в Италия разследва Васил Божков за 300 антични ценности от колекцията му, които Рим ще иска да бъдат върнати там

Родителството споделено – гарантирано, но не по 127 дни в годината (Обзор)

Съдът ще може да го постановява дори ако при развода не е постигнато споразумение Гъвкави отпуски през цялата година за майки и бащи на ученици до 12 г

Изборите няма да са февруари – не е удобно и ще е прецедент (Обзор)

МЕЧ предлагат на Цветница, АПС молят президента за съдействие за промените в закона Изборите няма да са през февруари, стана ясно на четвъртия ден консултации на президента Румен Радев с партиите

>