Планират разширяване на магистрала "Тракия" - по още едно платно в посока

29.07.2023 11:28
Магистрала "Тракия" СНИМКА: Архив.
Регионалният министър Андрей Цеков

Приоритетни са пътните връзки със съседните ни държави – Видин - Кулата, Русе - Маказа, магистралите „Хемус“, „Европа“ и между Дупница и Гюешево, казва регионалният министър

„Инициираме процедури за проектиране и изграждане на допълнителни платна на автомагистрала „Тракия“. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков пред БНТ.

„Капацитетът на тази магистрала за основна пътна артерия отдавна е изчерпан и не може да поеме трафика към морето“, подчерта министърът и допълни, че по данни на наблюдателните пунктове на Агенция „Пътна инфраструктура“ през лятото през една точка преминават близо 105 хиляди превозни средства на ден. Затова този аутобан не може да поеме трафика. Обмисля се проектирането на още едно платно в посока.

„Нашата цел е да въведем ново начало и да планираме навреме. Затова работим по приемане на Национална стратегия за развитие на пътната мрежа за следващите осем години и върху тригодишна инвестиционна програма, която да гарантира, че държавата ще гради в обществена полза републикански пътища“, обясни Цеков.

Регулярно ще влизат в експлоатация нови участъци в пътната мрежа, браншът ще има работа и държавата ще си е свършила работата, каза още той.

Ключови за екипа на МРРБ приоритети ще бъдат изграждането на стратегически обекти, осигуряващи свързаността на България с останалите държави, стана ясно от думите на регионалния министър. Това са пътните връзки със съседните ни държави – Видин - Кулата, Русе - Маказа, магистралите „Хемус“, „Европа“ и между Дупница и Гюешево.

„Тези проекти са в различна степен на изпълнение и не вървят с нужните темпове“, обясни Цеков, а причината е, че години наред с тях е имало неуредици и нерешавани проблеми.

Според регионалният министър пари за ремонти и строителство на пътища има и винаги е имало. „Проблемът не са били парите, а проектната готовност, управлението и контрола. В България през последните години няма обезпечена инвестиционна програма, а за да строим днес, трябва да сме проектирали преди година и да сме възложили обществени поръчки“, посочи още Цеков.

Той съобщи, че към 30 юни тази година за поддръжка и строителство на пътна мрежа са вложени около 900 млн.лв, а до края на годината са осигурени още 1,6 млрд.лв, които ще бъдат достатъчно.

Министърът посочи и причината да прекрати обявените от служебния кабинет обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища на стойност около 4 млрд.лв., а именно - припряните действия в последните дни на предходното ръководство на АПИ. Само за 2-3 дни то се е опитало да издаде решения за избор на изпълнители на обществени поръчки с огромен обем документация. Това според министъра е породило съмнения за определени интереси. След назначения одит се оказало, че са констатирани предпоставки за незаконосъобразно и неефективно използване на предвидените за текущ ремонт и поддръжка средства. В допълнение избраният от служебния кабинет метод за възлагане на дейности предполагал 40% тежест на техническата оценка и 60% на цената, което според министъра не е редно.

Цеков даде пример с евентуална поръчка на химикалки: „Ако направим търг за химикалки е важно да получим или реални ценови оценки за една и съща пластмасова химикалка или да заложим критерии, които да дадат възможност на изпълнителя, ако ни предложи нещо по-добро, например метална писалка, да му платим по-висока цена. В случая имаме само пластмасовата химикалка и имаме изискване да ни се представи възможно най-добро описание, как ще направим пластмасовата химикалка, за което може да се получи 40% бонус. А всъщност химикалката трябва да е годна за предназначение.“

Регионалният министър подчерта, че пътната поддръжка е важна дейност и е регламентирана в нормативни актове и технически спецификации и беше категоричен, че за тези дейности не трябва да има субективни критерии.

Други от От страната и света

Росен Желязков отговаря на вота: Не давам оставка, защото икономиката расте - БВП нагоре с 3,2%, пети сме в ЕС (Обзор)

Борисов поиска закриване на комисията "Сорос", създадена по настояване на ДПС Правителството няма да подава оставка, защото се справя добре и под негово управление икономиката расте бързо и се справя

София взема заеми за трамваи, тротоари и пътища (Обзор)

Ремонтират булевардите “Христо Ботев”, “Дж. Баучер” и “М. Луиза” Терзиев: Децата, транспортът и кварталите са топприоритетите в бюджета на София за 2026 г

Тръмп се отказва от Европа като основен съюзник, САЩ вече няма да са лидер на света

Администрацията на президента Доналд Тръмп представи нова стратегия за национална сигурност, която описва европейските съюзници като отслабени и цели да възстанови доминацията на САЩ в западното

Завещание на седмицата: Протест, по-протест, най-протест. Или манията да се броим

Колко българи излизаха по булевардите през годините - вижте още в завещанието на

ЧСИ предлагат помощ на наследници да откриват имущество на покойни роднини

Голям проблем с установяването какво точно човек е притежавал приживе имало не само у нас, но и в цяла Европа, а неоткритите активи остават за държавата Частните съдебни изпълнители да помагат на

>