МОН и УНИЦЕФ подписват Меморандум за сътрудничество

29.06.2023 17:33
МОН и УНИЦЕФ подписват Меморандум за сътрудничество СНИМКА: МОН

Министерството на образованието и науката и УНИЦЕФ ще подпишат Меморандум за сътрудничество. За това се договориха министър Галин Цоков и Кристина де Бройн, представител на УНИЦЕФ за България. Целта на документа е да насърчи задълбочаването на партньорството по съвместни инициативи и проекти и да набележи нови области на взаимодействие, съобщиха от МОН.

„Екипът ни си поставя амбициозна програма, а в много области експертизата и опита на УНИЦЕФ биха били много ценни”, подчерта проф. Цоков. По думите му има много неизползван потенциал в съвместната работа. “Със съвместни усилия можем да направим така, че отделни области, свързани с педагогиката, да бъдат давани за пример в други държави”, каза още министърът.

Кристина де Бройн изказа благодарност от ползотворното сътрудничество с министерството през годините. Тя акцентира върху нуждата от съвместна работа за развитие на умения и компетентности, които да направят успешни децата и да ги реализират ефективно в бързо променящия се свят.

Министър Цоков отбеляза, че развитието на уменията на децата е ключов приоритет за министерството. Според него сътрудничеството в областта на ученическото самоуправление, детското участие и доброволчеството са също много важни теми, по които министерството може да работи съвместно с УНИЦЕФ.

Ключовите теми, по които УНИЦЕФ и МОН ще си сътрудничат още включват разширяването на дейностите за превенция на насилието и тормоза и за създаване на сигурна училищна среда в рамките на програмата „Стъпки заедно“.

Акцент бе поставен и на развитието на социално-емоционалните умения на учениците, както и на ключовата роля на менторите в този процес. Обсъдено бе създаването на национален екип за повишаване на капацитета на професионалистите и укрепване методическата роля на регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование.

УНИЦЕФ ще предостави техническа подкрепа и за реализацията на Националната стратегия за уменията, разработването на стандарти и рамки за качество в образованието и грижите в ранна детска възраст и училищното образование.

Обсъдена бе и необходимостта от гъвкави решения за повишаване на обхвата на децата бежанци в националната предучилищна и училищна система. МОН работи особено активно с УНИЦЕФ за осигуряването на достъпа до образование и до подкрепа за личностно развитие на децата и учениците, търсещи или получили закрила, с акцент на децата и учениците от Украйна.

Други от Просветни

БАН със специална декларация за адекватно финансиране през 2026 г.

Липсата на средства демотивира,  не може да привличаме млади кадри, категорични са учените  "Трайното недофинансиране на БАН обаче води до неконкурентни възнаграждения

Красимир Вълчев: Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение

Много е важно да има повече модерни бази за практическо обучение, за да привличаме повече ученици в професионалното образование. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на

Красимир Вълчев за студентските такси: Работим по промени в Закона за висшето образование

Работим по промени в Закона за висшето образование (ЗВО), но те не са готови. Държавните висши училища сами определят таксите за студентите в платено обучение в съответствие с регулацията на ЗВО

С нови над 1 млн. лв. дарения от бизнеса INSAIT започва прием за EXPLORER

Наред с компании като Amazon, SiteGround и ManGroup за първа година с финансиране за програмата се включва и Google Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към

Красимир Вълчев: Учебните програми са прекалено амбициозни

Факт е, че учебните програми са прекалено амбициозни, трябва да направим така, че учениците да учат с разбиране, каза в Якоруда министърът на образованието и науката Красимир Вълчев

>