България е на едно от последните места в ЕС по използване на колани на задната седалка

30.05.2023 16:44
България е на едно от последните места в ЕС по използване на колани на задната седалка Снимка: Пиксбей

България е на едно от последните места в Европейския съюз по използването на колани от пътниците на задната седалка. Това каза пред журналисти д-р Милен Марков, експерт в Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДВ).

Експертът посочи, че по някои показатели, свързани с пътната безопасност, страната ни не заема последните места, но данните у нас са тревожни. За пример той посочи резултатите от точково изследване, извършено чрез наблюдение на определена локация на пътя, според които голяма част от водачите на автобуси и товарни камиони, които са професионалисти и към тях изискванията за придобиване на свидетелство за управление са завишени, използват мобилен телефон докато шофират.

Този начин на поведение е високорисков, противоправен и морално укорим, категоричен е експертът. Като друг пример той даде шофирането с необезопасени автомобили, превишената скорост и други рискови фактори на пътя.

Безопасността на движението по пътищата е отговорност на всички нас. Не е възможно проблемът да бъде решена с една или няколко мерки, обясни експертът.

Милен Марков взе участие в организиран от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ форум. Той се провежда днес в София с участието на представители на Европейската комисия, Европейския съвет за транспортна безопасност, както и представители на българските институции и неправителствени организации, ангажирани с безопасността на движението по пътищата, които споделят добрите европейски практики в областта.

В рамките на форума бяха представени резултатите по финансиран от Европейската комисия специален изследователски проект, наречен BASELINE. Проектът е насочен към извършване на задълбочен анализ на факторите, въздействащи върху настъпването на пътнотранспортни произшествия и разкриване влиянието на високорисковото човешко поведение. Изчислени са ключови показатели, които предоставят статистически значими резултати за високорисково поведение на участниците в движението и които ще са основа за предприемане на мерки за реално и проследимо във времето намаляване на пътнотранспортния травматизъм в страната, предава БТА.

Други от От страната и света

Михаил Миков се завръща в активната политика, излиза срещу Нинова в София

Михаил Миков се завръща в активната политика. Две години, след като напусна БСП, бившият соцлидер се включва в листите на "Левицата". Бившият парламентарен шеф ще е водач в своя си регион - Видин

Нотариуса “държал” магистрати чрез сексвидеа, помагала му бившата жена на Пепи Еврото (Обзор)

Мартин Божанов-Нотариуса е държал магистрати чрез компромати, най-вече видеоклипове, съдържащи сексуални сцени, някои от които между хора от един и същи пол

Газът пада до най-ниската си цена от 3 години (обзор)

Газът у нас поевтинява до най-ниските си нива от 3 години насам. Очакванията на “Булгаргаз” са през май мегаватчас да струва между 55 и 56 лв., или с 5-6% по-ниско спрямо април

Борисов: Алексей Петров беше бащата на сглобката (Обзор)

Прокуратурата разследва сигнал от бивш приятел на лидера на ПП, че Лена и Никола Минчев фалшифицирали подписи на сдружението за Корал, “Биволъ” разказва случката

"Спаси София" се хвърли да изпълни стар проект на ГЕРБ (Обзор)

Велоалея, буслента на бул. "Патриарх Евтимий" и орязани паркоместа скараха общинарите “Спаси София” се хвърли да изпълнява проект на ГЕРБ, който от години е в стратегическите документи на Столичната

>