„Евровизия" е гледана от 162 милиона зрители в цял свят

25.05.2023 18:05
„Евровизия" е гледана от 162 милиона зрители в цял свят кадър: ютуб

Общо 162 милиона зрители в цял свят са проследили конкурса „Евровизия“ тази година, състоял се на 9, 11 и 13 май в Ливърпул. Финалът, който беше спечелен от шведската поп звезда Лорийн, постави своеобразен рейтингов рекорд във Великобритания със среден рейтинг от 10 милиона, съобщават от Entiendo и БТА.

Над 88% от зрителите в Норвегия, 85% от зрителите във Финландия и 82% от зрителите в Швеция са проследили финала. Представителите на трите държави бяха фаворити за победата и постигнаха високи резултати в крайното класиране, влизайки в топ 5.

Над 50% от зрителския пазарен дял са отбелязали и обществените телевизиите в Армения, Белгия, Кипър, Хърватия, Израел, Литва и Словения. Конкурсът се оказва много популярен сред зрителите до 30-годишна възраст, с над 50% пазарен дял в тази възрастова група.

Темата за „Евровизия“ се превърна в голям хит, в социалната мрежа TikTok, където в рамките на две седмици над 105 милиона уникални потребителя са проследили съдържанието в официалния профил на конкурса. Видео съдържание с официалния хаштаг #Eurovision2023 отбелязва над 4,8 милиарда гледания. Близо 8 милиона зрители са проследили на живо финала в YouTube, като шоуто попадна и в топ 20 на българската класация за най-гледано съдържание на сайта за видео споделяне.

Освен с високи рейтинги, тазгодишното издание на конкурса може да се похвали и с успешно представяне в музикалните класации. Песента победител Tattoo, в изпълнение на Лорийн, достигна второ място в официалната музикална класация във Великобритания, първо място в 11 държави в Европа, сред които Нидерландия, Австрия, Белгия, Гърция и Швеция, както и още 7 класирания в топ 5. Песните на Норвегия, Финландия, Израел, Италия и Великобритания също превзеха музикалните класации и две седмици след финала на конкурса продължават да са сред най-слушаните песни в Spotify и Apple Music.

Изданието през 2023 година беше белязано и от сериозно медийно отразяване, като са отбелязани над 150 000 публикации в медиите, сред които Би Би Си, „Ню Йорк таймс“, „Билборд“, „Ролинг стоун“, Си Ен Ен, „Гардиън“, „Варайъти“.

Други от Оживление

Телешки скалопини с богат винен сос

Вашата любима рецепта може да спечели 20 лева. Снимайте как приготвяте предпочитаната си манджа и ставате част от рубриката ГАСТРОГУРУ. Един от вас - известен или неизвестен

Георги Георгиев, който подрежда с кауза София

“Да подредим града с Георги Георгиев” - ето така общува със софиянци председателят на СОС Георги Георгиев. Той направи подкаст, в който разказва за всичко - от това как да помогнем на децата със

Силвия Лулчева и Васил Бинев участват във втория филм на Яна Титова – “Диада”

В главната роля във втория филм на Яна Титова - “Диада”, е 19-годишната актриса Маргарита Стойкова, позната от сериала “Татковци”. Тя играе Дида, която е на 16 години и живее в малък град

Въпросът за условията на труд в киното е на дневен ред в Кан

Въпросът за условията на труд в киното е на дневен ред в Кан, съобщи АФП. Да се работи в киноиндустрията е мечта, която все по-често се превръща в кошмар във Франция

Евелин Костова на 30: Влизам в новото ниво с много мечти, малко планове и с верни приятели

Актрисата Евелин Костова отпразнува 30-годишнината си, обградена от любимите си хора. За това сподели самата тя в инстаграм профила си, като сподели снимки със семейството си

>