“24 часа” е най-разпознаваемата марка в печата, надгражда популярност, за мнозинството българи е значима медия

27.03.2023 07:00

Голям ръст на хората, които свързват знака с “24 часа”

24 часа” запазва лидерската си позиция на най-широко разпознаваната от пълнолетните българи марка в сегмента на периодичните издания.

С 50,8% посочвания популярността на изданието бележи ръст от над 3 процентни пункта спрямо аналогично представително проучване, проведено през юни 2021г. (47,5%).

Това показва национално представително проучване на “Алфа рисърч” за популярността и разпознаваемостта на марката “24 часа” и отличителността на знака , проведено през февруари 2023 г.

На свободен въпрос респондентите са имали възможност да посочат своите спонтанни асоциации с марки/имена на издания, които смятат за значими и наложили се през годините. От над 80 на сто от участниците в проучването са идентифицирани общо над 100 периодични издания. 15 от тях събират по-голям брой посочвания. (Виж графиката горе.)

На всички участници в проучването е показан знакът , като са помолени да отговорят на въпрос дали са го виждали, или не.

Положителен отговор дават почти 9 от 10 анкетирани (88,2%),

с 3 пункта по-висок дял в сравнение с проучването от юни 2021 г.

Обобщените статистически данни ясно показват, че за периода между двете проведени проучвания изданието успява не само да запази, но и

да надгради популярността си като наложила се марка,

анализират социолозите от “Алфа рисърч”.

Високата степен на разпознаваемост на знака, както и популярността на изданието с марката “24 часа” показват, че през годините то се е наложило и като самостоятелно име, и като част от марка.

На 88-те процента респонденти, които са посочили, че са виждали знака , е зададен допълнителен въпрос: “Свързвате ли този знак с една или повече от изброените по-долу стоки и услуги?”. Данните показват, че най-голям дял от българските граждани (69,4%) свързват означението с печатно и електронно издание на вестник.

Асоциациите с различни видове издателска дейност бележат ръст от 9 процентни пункта спрямо юни 2021г., като към момента те се споделят от 38,2% от участниците в проучването.

На всички участници в проучването са показани визуализации от първа страница на печатното и началната страница на електронното издание на “24 часа”. И на двете визуализации знакът присъства самостоятелно.

Обобщените данни сочат, че към момента делът на тези, които свързват снимките с един определен търговец, се увеличава съществено в сравнение с резултатите от проучването през юни 2021 г. и достига 50,7%.

9 от 10 (92.3%) от тях са категорични, че става въпрос за търговеца на изданието “24 часа”,

а едва под 1% са на мнение, че представените снимки са на продукт на други търговци. Силно хомогенните данни в рамките на този индикатор потвърждават, че символът, който присъства на началните страници на печатното и електронното издание на “24 часа”, е успял да придобие високи нива на отличителност и се свързва почти еднозначно именно с този търговец, коментират от екипа, направил проучването.

И към настоящия момент се запазват репутационните рискове пред марката “24 часа” и

опасността от объркване сред потребителите, поради наличието на различни субекти на пазара, съдържащи 24

в наименованието или уеб адреса си, констатират социолозите.

Преобладаващата част от участниците в проучването се затрудняват да преценят дали тези субекти са свързани, или не с марката “24 часа”. 30,6 на сто смятат, че става въпрос за издания от обща група, над 55% посочват, че не могат да преценят, а едва един от десет споделя мнението, че тези издания нямат нищо общо с марката. Разколебаване е налице и сред по-високообразованите групи от обществото, които по принцип са по-активно информиращи се от периодични информационни издания.

Проучването на “Алфа рисърч” е представително за пълнолетното население на страната. Между 18 и 27 февруари 2023 г. са проведени 1007 ефективни интервюта - преки стандартизирани по домовете на анкетираните.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>