След 120 000 обучени деца за киберсигурност, "Лев Инс" се насочва към родителите им
120 хил. деца в 123 училища, дори в гимназии с 15 ученици, обучени за безопасността в интернет. Това е равносметката на първата част от социалната кампания "Пази детето в интернет" на застрахователната компания "Лев Инс". Резултатите бяха представени от олимпийската шампионка по карате и лице на кампанията Ивет Горанова, шефът на дирекция в дружеството Явор Колев, Зоя Василев, която е координатор на кампанията и изпълнителните директори на "Лев Инс" Валентин Илиев и Павел Димитров. От компанията вече ще обучават и родителите им във втория етап на кампанията.
"Лев Инс" винаги е била социално отговорна още от създаването си", каза Илиев и обясни, че дружеството си е партнирало с МОН, Пътна полиция, БЧК и други. Идеята за кампанията дошла по време на пандемията, когато заради ограниченията животът в дигиталия свят се разширил.
Насочваме се към родителите във втория етап на кампанията, обясни Зоя Василев, след като отчете, че по време на първия са обучили над 120 000 деца в 123 училища. "Изнасяхме лекции дори в училища с 15 деца, защото вече всеки има телефон и достъп до интернет", обясни Колев. И посочи, че при обиколките често децата им казвали, че не споделят с родителте си, които били заети. Затова те търсели подкрепа в свои връстници в интернет. "За съжаление там има и сексуални насилници", добави Колев, който е бивш шеф на отдел "Киберпрестъпност" в ГДБОП. Обясни, че децата искали бързо да станат популярни в интернет и често правели грешки като пускали по-разголени снимки. Затова и се спрели на Ивет Горанова за лице на кампанията. Тя добила своята популярност с упорит труд.
"Децата ни казаха, че родителите им се държат императивно, забраняват им достъп до социалните мрежи, което е невъзможно. Затова във втория етап на кампания ще се съсредоточим върху родителите, защото те са първата линия на защитата", обясни той. И посочи, че освен с родителите, ще се проведат срещи и с учителите.
А Илиев допълни, че "Лев Инс" винаги се с стремяла към превенцията и е първата застрахователна компания, която предлага полица срещу киберпрестъпления. "Важно е да предвиждат атаките, защото това те пази", допълни Горанова. И предизвика всички ученици да изправят своя рисунка на тема как да се пазим от кражби на профили в социалните мрежи, както и други киберпредизвикателства. Всички те ще бъдат публикувани във фейсбук страницата на "Лев Инс". Събралите най-много харесвания до 19 април ще получат различни награди.