Започва изборът на съдебни заседатели за Районния съд в Пловдив
Временната комисията от общински съветници, която ще проведе процедурата по подбор на съдебни заседатели към Районния съдв Пловдив за мандат 2023-2027г. се събра на свое първо заседание, на което прие правилата и необходимите документи за провеждане на конкурса. Членовете на комисията са общинските съветници Анета Господинова, доц. Ангел Иванов, д-р Ангел Молев, Румяна Толова, Евелин Парасков, д-р Иван Црънчев, Веселина Александрова, Стефан Аксиев и Георги Величков. На първото заседание за председател на комисията бе избрана Веселина Александрова.
Съгласно закона процедурата по избор на съдебни заседатели ще е в два етапа, първият от които е прием на документи, след което допуснатите кандидати ще бъдат изслушвани в публично заседание от комисията. Срокът за подаване на документи в деловодството на Общинския съвет на Пловдив започва от днес и ще приключи на 16.09.2022 г. Трябва да бъдат излъчени 80 съдебни заседатели.
По закон за съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който:
1. е на възраст от 21 до 68 години;
2. има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства;
3. има завършено най-малко средно образование;
4. не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
5. не страда от психически заболявания;
Съдебен заседател не може да бъде човек, който
1. е съдебен заседател в друг съд;
2. е общински съветник от съдебния район, за който е избран;
3. участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
4. работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран.
Съгласно Закона за съдебната власт съдебните заседатели не могат да бъдат избирани за повече от два последователни мандата към същия съд.
Кандидатите трябва да представят следните документи:
1.подробна автобиография, подписана от кандидата;
2.нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
3.медицинско удостоверение, след извършен преглед от лекар, че лицето не страда от психическо заболяване;
4.данни за контакт на две лица, към които общинските съвети да се обръщат за препоръки/приложен незадължителен образец/;
5. мотивационно писмо;
6.писмено съгласие; /приложен незадължителен образец на заявление/
7.декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3; /приложен незадължителен образец/
8.документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г. /кандидатите следва да имат предвид, че снабдяването с този документ може да отнеме 1 месец или повече/
Документите на желаещите да бъдат съдебни заседатели ще се приемат в деловодството на Общински съвет Пловдив, ул. „Авксентий Велешки”№ 20, ет.3, стая 206 в часовете от 8, 30 до 12,00ч. и от 13,00 до 17,00ч.
Телефони за справка: 032/600-549; 032/600-564.