Кабинетът: Чиновниците да се представят на гражданите по телефона
Всеки служител от държавната администрация, който получи обаждане от гражданин на служебен телефон, ще е длъжен да се представя. Това е записано в наръчника за организация на административното обслужване по телефона, одобрен на последното правителствено заседание, съобщава Клуб Z.
В момента масово чиновниците отказват да се представят, което затруднява гражданите да търсят допълнителна информация от същия служител или да се оплачат.
Проверка на медията показала, че задължение да се представят имат само служителите в кол центъра на Националната агенция за приходите. Масово обаче отказват да се представят хората, които вдигат телефоните в министерствата, особено във Външно включително в дипломатическите и консулски представителства.
Препоръчва се още всяка институция да въведе отчетност на телефонните обаждания, както и комуникация по чат канал в реално време и по електронната поща.
Наръчникът за работа с телефон е първата сериозна административна реформа на вицепремиерката Калина Константинова.