Спад от 14,1% в продажбите на смартфони в Китай за първото тримесечие
Продажбите на смартфони в Китай са спаднали с 14,1 процента на годишна база до 74,2 милиона бройки през първото тримесечие на 2022 г., показват данни на глобалната фирма за пазарни проучвания International Data Corporation /IDC/, съобщи радио Китай.
Според IDC слабият пазар се дължи на продължаващата епидемия от COVID-19 в ключови райони на страната и свързаните с нея мерки, които затрудняват потреблението, както и на липсата на подобрения на продуктите.
Китайският пазар на смартфони е изправен пред риск от намаляване на доставката до по-малко от 300 милиона бройки за цялата 2022 г., ако продължи да няма нов стимул, смятат от IDC.
Водещата позиция в страната е за компанията Oppo, която е доставила 13,7 милиона бройки през периода януари-март, заемайки пазарен дял от 18,5 процента. След нея се нарежда Honor с 13,5 милиона бройки, а трета е Vivo със 17,9 процента пазарен дял.