Здравко Димитров: Не са нужни повече рейсове по линиите в Пловдив, орязваме програмата за строежи

31.01.2022 12:21 24 часа Пловдив онлайн
Кметът на Пловдив Здравко Димитров.

- Г-н Димитров, удачно ли е цялата Гребна база в Пловдив да се отдава на концесия, което предизвика недоволство и в събота имаше протест?

- Естествено, че не е нормално. Това е съоръжение, което се ползва от много хора, а концесията налага известни ограничения. Но този въпрос няма да го реши нито областният, нито аз. Той е в ръцете на общинските съветници и гражданите.

- За изграждането на втория гребен канал има един неотчужден имот от 14 дка. Докъде са преговорите?

- Няма такива, защото вторият гребен канал не е на дневен ред. Имаше първа копка през 2018 г. Имаме по-важни обекти като разширението на "Голямоконарско шосе" и други. Не казвам, че не е важен вторият гребен канал. Доколкото зная 10 души са били на съботния протест.

- Не, повече бяха.

- Ако го пуснем в сайта на общината, 2000 души ще бъдат "за". Обществото за всяка тема е разделено.  Нека си стои в годишната програма за отдаване на концесия. Това не значи, че ще стане. И миналата година беше в програмата. Какво? Случи ли се? Няма средства нито за отчуждаване на въпросния имот, нито за строителство на втория гребен канал.

- Превозвачите искат отново среща с вас. Трябва ли да се пуснат повече автобуси по линиите?

- По-скоро не. Учениците са във ваканция. Вдига се заболеваемостта. Среща ще направим с превозвачите. Винаги, когато са искали, съм се отзовавал.

- Ясна ли е вече капиталовата програма на общината? Какви обекти са заложени?

- Още не е готова, но по всяка вероятност ще я намалим. Ако правителството не откликне, ще трябва да орежем капиталовата програма за сметка на издръжката. Средствата за електричество са увеличени в пъти в сравнение с м.г. Не е приятно, но това е. Всички общини са в тежко състояние, не само Пловдив. Чрез сдружението на общините многократно сме давали становища. Финансовият министър Асен Василев не може да приеме всички кметове поотделно.

- Докъде стигна преработката на проекта за Небет тепе и Източната порта, който беше върнат от Института за паметници на културата?

- Работи се, забележките са малки. Не може да се каже, че целият проект ще се преработва. Но ще стане. И това нещо ще се случи. Проектът беше предварително съгласуван с НИНКН. Но ще отбележа, че махнахме тоалетната, а липса на такава в Стария град е видна. Горе като се качат  туристи, няма да има откъде да си купят проспекти, за да си спомнят за Небет тебе. Хигиенно помещение също е важно да има. Нека гледаме нещата да се случват, а не негативно. 

(В интервюто са използвани и въпроси на други медии)

Други от Пловдивски

Колко протестираха в Пловдив – 10, 15, 30 хиляди?

От последните 10 години градът не помни толкова много хора от различни възрасти Мнозина от участниците се оплакваха от трудния живот "Пловдив се събуди – спи, дреме, бичи айляк

Наталия Киселова: Бюджетът не се оттегля, а се преработва

Към момента проектобюджетът за 2026 година не се оттегля, а се преработва. Това заяви бившият председател на Народното събрание Наталия Киселова в студиото на "Опорни хора" по Bulgaria ON AIR

Влакът, който подценяваме, може да е удобен и бърз

Железопътният транспорт в България остава в сянката на големите обещания за магистрали и скоростни пътища. А влакът, който, за съжаление, е силно подценяван в България от десетки години

Димитър Митовски: Като ученик минавах всеки ден през Капана – тогава доста запуснат и изоставен

В регионалните приложения "Рестарт" търсим известни хора, родени в съответния град, които в момента не живеят в него. Те разказват много емоционално за приятелствата от детството

Бина Харалампиева: Като дойдох в София, ми се видя сива – не цветна и красива като родния Пловдив

В регионалните приложения "Рестарт" търсим известни хора, родени в съответния град, които в момента не живеят в него. Те разказват много емоционално за приятелствата от детството

>