Анализатори: Хаосът в глобалните доставки няма да приключи до края на 2022 г.

25.12.2021 15:28

Хаосът в глобалното корабоплаване няма да приключи през 2022 г. и блокирането на терминалите в САЩ може да стане още по-тежко, без на това да се вижда край, предупредиха китайски анализатори и представители на логистичния сектор.

Ако проблемът със задръстванията на пристанищата в САЩ не бъде облекчен през двата месеца след китайската Нова година – февруари и март, или до пиковия експортен сезон, който започва през втората половина на годината, ситуацията там може да се усложни допълнително и да не се подобри до края на 2022 г., смята Хан Джун, анализатор от China Securities. Вероятността глобалното корабоплаване да се върне към допандемичните си нива от 2019 г. се счита за изключително ниска в цялата индустрия, добавя той.

Джун Джъчао, основател на транспортната компания One Shipping, обяснява, че глобалната верига за доставки остава под значително напрежение и песимистичните очаквания за корабоплаването са удължени до края на 2022 г. или дори 2023 г.

Глобалното корабоплаване пострада през 2021 г., след като Суецкият канал беше блокиран през март, последван от частичното затваряне на две големи китайски пристанища – в Шънджън и Нинбо, заради локални огнища на COVID-19 през май и август, а ситуацията по-късно се изострени допълнително от задръстванията на пристанищата в САЩ, които започнаха през юли.

Поради пандемията зависимостта на САЩ от китайски стоки се е увеличила и силното търсене доведе до по-голям обем доставки. Данни на китайските митници показват, че през първите 11 месеца износът за САЩ е нараснал с 28,3%, надвишавайки общата стойност на вноса и износа за цялата 2020 г. През ноември САЩ изпревариха АСЕАН и Европейския съюз и отново се превърнаха в най-голямата експортна дестинация на Китай.

Пристигането на големи количества товари, складирани в пристанищата на САЩ, представлява сериозен тест за възможностите за обработка на местните оператори и логистичните фирми, създавайки ситуация, в която докове и контейнерни съоръжения се оказват препълнени, а рафтовете на супермаркетите, за разлика от тях, често са лишени от основни стоки. В опит да се справи със ситуацията, правителството на САЩ принуди големите пристанища да удължат работата си до 24 часа на ден. Транспортирането на стоки до магазините и складове във вътрешността на страната също се превърна в значително предизвикателство.

Анализаторът от Huachuang Securities У Ифан казва, че транспортните проблеми в САЩ постепенно са се разпространили от пристанищата до следващите звена, като критичният недостиг на работна ръка оказва значителен натиск върху всяка връзка в логистичната верига.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>