Дани Каназирева: Нужна ни е градивна политика и връщане към нормалността

08.11.2021 19:07 24 часа Пловдив онлай

Българите чакат обединение срещу кризата и хаоса, казва водачът на листата на ГЕРБ-СДС за Пловдив-област

- Госпожо Каназирева, броени дни остават до вота, каква е оценката ви за ситуацията в страната и предизборната кампания?

- В резултат на тоталната дестабилизация на страната сме поставени в безпрецедентната ситуация да се справяме с три кризи – политическа, здравна и икономическа. И вместо да решават важните неща за хората, управляващите използват всякакви манипулации, за да дискредитират коалицията ГЕРБ-СДС.

Това поведение вече е опасно за държавността. Реваншизмът и омразата вземат такъв връх, че поставят под голям риск функционирането на всяка система на управление.

Липсва експертен и идеен дебат - той е заменен изцяло от една “кална” кампания, провеждана от уж новите партии и от служебния кабинет. Всичко това подкопава демокрацията и сигурността на България, а вътрешният министър Бойко Рашков използва полицията за предизборни цели.

- Как ще коментирате изнесената информация за АМ “Хемус” и акциите на Бойко Рашков?

- Това, което се изнесе, е абсолютен политически акт, който се характеризира с
изключителна
доза истерия
на вътрешния
министър
Бойко Рашков,
разбира се, по наставленията може би и на Румен Радев.

В последния момент преди изборите целта е да се дискредитира ГЕРБ- СДС.

Явно е, че са силно изнервени от социологическите проучвания, че въпреки атаките, които не са спрели 6 месеца вече, единствената дясна коалиция в България е на първо място и продължава да увеличава резултата си и разликата между нея и втората политическа сила расте.
Юридическите обвинения на Рашков стоят нелепо – за сакове и чували с пари.

Отделно от това имаше изявления от градската прокуратура, че са получили само един факс без каквито и да е материали по случая. Това са предизборни манипулации и се обръщам към всички граждани да не се подвеждат по тези прийоми, които са характерни за едни други режими преди 1989 г.

А намесването на банковата система звучи още по-нелепо. Трябва да спрат да говорят за банките, защото винаги когато БСП са ни управлявали, завършваме с фалирала банка. Само това не се е случило досега.

При положение че енергетиката е в колапс, здравеопазването губи битката с COVID, има чудовищна инфлация и цени, растящи ежедневно. Пълна безпомощност на управляващите и атаки в политически план.

- Как виждате политическата конфигурация след изборите, дори и ГЕРБ-СДС да са първа политическа сила, останалите партии продължават да са против коалицията?

- ГЕРБ-СДС е единствената дясна, проевропейска организация в България. Единствената с ясно държавническо и отговорно поведение през двата злощастни парламента. Такова ще бъде поведението ни и в следващото НС.

Моето мнение е, че до момента, в който партиите не се обърнат към своята идеология и не търсят споразумение и коалиция на база идеологическа основа във формат ЕНП, тоест сестрински партии – десни и проевропейски, няма да имаме стабилно правителство. Ние трябва да решим
дали ще
позволим
парламентарната
криза да
превърне
държавата ни
в президентска
република
по образеца на Русия и дали ще позволим България да бъде отклонена от нейния европейски път на развитие.

- Защо се стигна според вас до тази ситуация?

- В продължение на една година нови стари политици залъгваха българите с щедри обещания за реформи. Вместо тях се стигна до масово обедняване. От началото на тази година досега средната инфлация за страната стигна нечувани размери. Шоковото увеличение на цените най-силно удари хората с ниски и средни доходи.

Храните от първа необходимост се увеличиха драстично, а голяма част от тях дори двойно, след като от 1 юли бяха въведени по-високите цени за парно и електричество.
Жесток удар
беше нанесен
на бизнеса,
за който токът се покачи до катастрофални нива. В резултат на това цените във всички сектори без изключение започнаха да растат лавинообразно с всеки ден, а потребителската кошница да се опразва.

Редица фирми бяха принудени да спрат заради невъзможността да плащат непосилните сметки, други са застрашени от фалит.

- Справя ли се правителството с ковид кризата?

- Статистиката от последните дни говори, че сме пред катастрофа, която управляващите не могат да спрат. Миналата година на 2 ноември например в Пловдивска област положителните проби са били само 68, една година по-късно те са 9 пъти повече – 571.

Миналата година на 2 ноември общо в отделенията са били хоспитализирани 396 пациенти, а на интензивно лечение е имало 8 болни. Година по късно – 719 хоспитализирани, 87 на интензивно лечение, от тях 78 интубирани.

Питам, ако това служебно правителство беше преди една година, какво щеше да се случи тогава? Вече за абсолютно всички е ясно, че
управлението на
ковид кризата е
пълен провал
Моите уважения, но хората, на които заложи Радев в служебния кабинет, са напълно неспособни да управляват която и да е криза - здравна, социална или икономическа.

В момента те просто се опитват да “флиртуват” с всички избиратели, което прави ситуацията още по-опасна. Управляващите трябва да излязат от предизборната си роля и да поемат отговорност - да вземат решения.

Познавам много добре здравната система в Пловдив и областта, защото я организирахме заедно с моя екип, но ще кажа, че ако продължава тази безотговорност и липса на какъвто и да е контрол, дори и добрата система, която създадохме, ще рухне.

- Кои проекти в Пловдивска област, които започнахте, са доведени до успешен край и кои са замразени?

- Като областен управител с подкрепата на правителството на Борисов бяха направени над 200 километра пътна инфраструктура, което не се е случвало досега. Това стана в период, когато започна ковид пандемията.

Но това бяха поети ангажименти пред хората и положихме максимални усилия. Един от най-чаканите 20 години проекти на територията на област Пловдив е пътят Бойково - Лилково, на който нямаше дори асфалт. 9 километра са вече готови с укрепване, възстановяване на скатове, отводнителна система и 3 пласта асфалт.

За съжаление, ремонтът няма да продължи до Смолянска област, какъвто бе първоначалният проект.
28-те километра
дотам са спрени
от сегашните
управляващи
Пътят Югово - Лъки е изцяло готов, направени са 31 км до границата със Смолянска област.

Приключи изграждането на локалните платна на пътя Пловдив - Асеновград, което е последният етап от цялостната реконструкция на шосето и като областен управител положих много усилия да се довърши. Съоръженията са изключително важни и за хората, и за бизнеса.

Пътят за Раковски, който е 13 километра, вече е готов 100%. Той стига до Брезово, като в самия град са ремонтирани 2 километра. Ремонтира се и подбалканският път. Има и други завършени проекти, но има и замразени.

Реконструкцията на околовръстното шосе е спряна, както и процедурите за разширението на този участък, въпреки че беше проведен търг за избор на проектанти.

Няма движение по проекта за югоизточния обход на Пловдив. В застой са голяма част от инфраструктурните проекти - мостът на Първомай, Хисарският надлез, разширението на участъка Труд - Калояново. За управлението на Пловдивска област е необходима градивна политика, която да гарантира стабилност и развитие за бизнеса и институционална подкрепа на гражданите.

- Обикаляйки населените места в Пловдивска област, как намирате тяхната уредба откъм инфраструктура и озеленяване и какво още трябва да се направи в тях?

- Всяка община има своите предимства, но за да остават младите хора по родните си места, трябва да имат работа, нормални условия на живот, условия да отглеждат децата си . Да има детски заведения, паркове, спортни площадки.

Например преди 2 години Брезово успя да сертифицира южната част на общината откъм Средна гора като екологично чиста и обяви намеренията си да превърне района в първата зелена община в България и това вече се случва.

Добър пример е и Пловдив, където има видими резултати в поддържането на зелената система. Виждаме, че се полагат много грижи за големите паркове и зони за отдих, тепетата. И нещо, за което заслуга безспорно имат общинското предприятие “ Градини и паркове” и неговият директор Веселин Козарев, виждам как и хората се включват в акциите и се ангажират с това да направят пространството около дома си, работата си по-приятно, по-зелено, по-красиво.

Визитка

Дани Каназирева е родена на 16 януари 1979 г.

Завършва право в ПУ “Паисий Хилендарски”

Доктор по конституционно право с дисертация на тема “Местната власт в условията на членство на България в ЕС”

Специализира “Британско право и право на Европейския съюз” в “Кеймбридж” и “Корпоративно управление и ценни книжа” и “Патентно право”

През 2014 г. специализира в САЩ по програма “Младите лидери на България – Обучение на млади професионалисти в сферата на правосъдието”

Бивш областен управител на Пловдив

Водач на листата на ГЕРБ-СДС от гражданската квота за Пловдив-област

Други от Пловдивски

Каква е истината за освобождението на Пловдив

Нелепо е да се твърди, че турците сами са напуснали града – напротив, готвели са пълното му опожаряване На днешния ден, вместо да спорим и сипем хули, е редно да отдадем почит  на онези

Областният управител на Пловдив: Когато даряваш, ти ставаш по-богат

Областният управител на Пловдив Илия Зюмбилев пожела здраве, мир и просперитет на всички жители на региона по случай Коледа и Нова година. Той призова хората да даряват, защото така стават по-богати

Кирил Борисов: Брендо идва в България и си отива в зависимост от работата, която има

Брендо идва в България и си отива в зависимост от ситуацията, в която се намира, в зависимост от работата, която има. Това коментира журналистът от "24 часа" Кирил Борисов пред Нова тв

Зам.-кметът Стефан Стоянов си събра багажа - губи ли Пловдив без него?

Минава за един от най-образованите и интелигентни управници Той е човек с десни убеждения, макар да не е член на ГЕРБ След 12-годишно управление на европейските политики и образованието в Пловдив

Кандидатът за кмет на Пловдив от ПП-ДБ проф. Ивайло Старибратов: Приходите от данъци спадат, защото хората нямат доверие на управлението (видео)

Всички от моя род преди мен са дали нещо на града и смятам, че и аз мога да допринеса със своите сили да подредим собствения си дом Поддръжката на инфраструктурата – пътища, тротоари, озеленяване

>