Градска магистрала, готова за бъдещето

26.10.2021 11:35 Христо Николов
Едно от най-големите предизвикателства при изграждането на тази част от разширението е било, че движението не е можело да се спира, казва техническият ръководител на обекта инж. Милчо Миков.
Практичната технология, по която са изграждани пешеходните пасарелки, позволява движението около обекта да не се спира по време на сторителството.

Южната дъга на Софийския околовръстен път вече е от край до край

Всяка новопостроена пътна инфраструктура неизбежно развива районите, през които преминава. Още когато се заговори за разширението на южната дъга на Софийския околовръстен път между изхода за “Младост” и началото на магистрала “Тракия”, на имотния пазар предричаха, че тук ще се образува нещо като лозенска яка по подобие на витошката, която обхваща кварталите “Бояна”, “Драгалевци” и “Симеоново”, отдавна слели се един с друг.

И наистина, все повече предприемачи се насочват към изграждане на жилища около и в Лозен и Герман. Безспорно едно от предимствата, които могат да посочват на настоящите и бъдещите си клиенти, е лесният пътен достъп.

Разширението на тази част от околовръстното практически вече е готово, и то месеци преди крайния срок. Всички софиянци, на които им се налага да излязат от “Младост” не по “Цариградско шосе”, или да стигнат по-бързо от тази част на града до други, както и водачите на превозни средства от транзитния трафик отдавна са забелязали, че

по тази градска

магистрала вече

може да се пътува

Нямо го изчакването по минимум 10 минути, за да преминете от предишната разширена част към платното, водещо през отбивките за селата Герман и Лозен до началото на магистрала “Тракия”.

Дори светофарът на излизане от “Младост” по булевард “Александър Малинов” вече не е толкова досаден. Пътят, изграден от “Главболгарстрой”, и с възложител Агенция “Пътна инфраструктура”, разполага с две платна, всяко от които е с по три ленти за движение в посока плюс две локални платна с по две ленти в една посока.

Локали липсват единствено на определени места по 6-километровото трасе – при преминаването над река Искър и на още едно-две места, където няма нужда от пътна отбивка.

Това, което преминаващите не виждат, а и няма как да знаят за съществуването му, е повод за голяма гордост от страна на главния технически ръководител на обекта инж. Милчо Миков. Става дума за

инфраструктура,

която е положена

под пътя

с мисълта, че наоколо, особено в частта между изходите за Герман и Лозен, ще бъде застроено. Затова са направени разширения за автобусни спирки, въпреки че автобуси все още няма.

Навсякъде, където по план има зададена улична регулация, макар засега наоколо да е празно поле, са направени началото на улицата и тротоарът прекъсва. А тротоари и високи бордюри има по цялото протежение на шестте километра. Под тротоарите вървят кабелите на електроразпределението.

В този участък има положена и канализация, която е смесена и може

да събира и битовите

отпадни води,

и дъждовните

Както е известно, селата откъм планината нямат канализация, но под околовръстното вече има тръби, т.е., когато се изгради система, отпадните води от селата ще има къде да се събират.

Положена е и газоразпределителна мрежа, която ще докарва в бъдеще природен газ до Герман. Докато е правено разширението, е запазена и водопроводната мрежа, която служи за захранването на теца в “Дружба”.

Голямо предизвикателство е било, че движението в никакъв случай не е трябвало да се спира, независимо от сезона и метеорологичните условия. Това не създава проблеми, когато се работи по самото разширение на трасето, защото движението на превозни средства може да се мести ту от едната, ту от другата страна на новия път, обяснява инж. Миков.

Но не и когато се стига до мост или до кръстовище. Трасето минава през кръстовището на “Горубляне”, откъдето се излиза за Панчарево и Самоков, и през кръстовищата за селата Герман и Лозен, а те също не е трябвало да се затварят изцяло.

“Изградихме например кръгово кръстовище на мястото, от което се влиза в село Герман. Но това е единственият път, по който се влиза в това село, защото от другата му страна е планината и там има само пътеки. Не можехме да затворим този път, затова сме изграждали кръстовището част по част, като местехме движението всеки път, когато довършвахме поредната част. Накрая

асфалтирахме

през нощта,

защото нямаше друг начин”, разказва инж. Миков. Впрочем през нощта са асфалтирани и всички останали кръгови кръстовища.

 

 

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>