Драгомир Димитров: Женският пазар е единственият в Европа, който предлага онлайн доставки

18.09.2021 10:00

Няма друго тържище в столицата със свой фермерски магазин - там могат да се купят качествени продукти от 40 български производители, казва в интервю изпълнителният директор на "Пазари Възраждане" ЕАД

- Г-н Димитров, вече втора година се налага да живеем в пандемия. Въпреки рестрикциите общинското дружество “Пазари Възраждане”, което управлявате, не спира да се развива. Какви нови инициативи подготвяте?

- Преди да ви отговоря, нека ви попитам - кога за последно бяхте на Женския пазар?

- Преди месец. И наистина Женският пазар има различен дух от преди години, когато имаше лош имидж. Сега пазарът е променен, модернизиран и е място, на което се случват много събития.

- Това е и нашата основна цел през последните над 4 г., през които управляваме и стопанисваме Женския пазар – да превърнем емблематичното за столичани място в модерно градско пространство, което да събира хората и да им осигурява не само пресни зеленчуци и плодове, а да го направим културен и социален център. Мисля, че успяхме. Въпреки пандемията и при строги мерки за опазване на здравето на хората се проведе вече традиционният за столицата огромен

фестивал за

стрийт културата

на хранене, който

събира по 15 000

посетители

на ден. Направихме и “София Винил фест”, който събира любителите на винили, рекламира музиката и страстта към грамофонната плоча. Женският пазар е дом и на международния фестивал “Софийските метафори”, който събира поети от цяла Европа.

Всяка събота правим фермерски пазар, а от 25 септември стартираме и най-новата си инициатива - WEEKЕНД ПАZAR. Идеята да организираме пазар в пазара и на едно място да се съберат бизнеси от хранително-вкусовия и земеделския сектор, както и български марки, които са пример с добрите си практики, качествени услуги и иновации. Така ще създадем една по-голяма общност от хора, развивайки пазарната култура у нас в европейска посока. Пазарът преди всичко е място за срещи - между клиенти и търговци, между община и гражданите, между приятели, място за социализиране, и ще дадем всичко от себе си, за да осигурим такава атмосфера всеки уикенд.

Едно стабилно развиващо се дружество с натрупан потенциал не бива да спира развитието си въпреки сложната обстановка. Благодаря и на Столичната община за подкрепата, както и на съвета на директорите на дружеството, които поощряват нашите усилия и инициативи, за да продължим да инвестираме в политики, които развиват пазарите, и да създаваме устойчиви модели на развитие.

- През миналата година пуснахте първото приложение у нас за онлайн покупки и доставки директно от Женския пазар. Ползват ли го софиянци и по колко поръчки получавате?

- Мисля, че сме единственият пазар в Европа, който осигурява онлайн доставки за своите клиенти. Онлайн порталът ни www.e-pazar.bg става все по-популярен. Причината е, че предлагаме продукти на над 40 български производители и фермери с гарантирано качество. Клиентът прави поръчката си от конкретния производител, от когото и получава касова бележка. Потребителите ни могат да бъдат сигурни, че

винаги ще им

осигуряваме

качествени

плодове и

зеленчуци,

добри храни

и стоки. Вече имаме доста лоялни клиенти и по 100 поръчки на седмица, което показва необходимостта от този тип доставки. Затворили сме и кръга – всяка събота има фермерски пазар, на който хората могат да дойдат и да видят продуктите, които после ще поръчат. Имаме и фермерски магазин – всъщност сме единственият пазар, който отвори собствен такъв.

- Досега тази година не се е налагало затваряне на пазарите, но вече действат нови рестрикции. Как се справяте - знам, че подкрепяте вашите търговци и същевременно успявате да запазите финансовата стабилност на “Пазари Възраждане”?

- Женският пазар е и ще остане безопасно за здравето на столичани и гостите на София място. Още от първия ден на действие на по-строгите мерки за превенция въведохме желязна организация, еднопосочно движение, задължително изискване към търговци и посетители за носене на маски, отстояние и дистанция при пазаруването, постоянна дезинфекция – както лична, така и на търговските площи след края на пазарния ден. Продължаваме и сега с тези строги изисквания и следим постоянно за спазването им. Но се грижим и за търговците си, за да се справим заедно с трудностите, предизвикани от пандемията и спада на клиенти.

 

Всеки уикенд известни ресторанти, пивовари,

цветари и издатели очакват софиянци на Женския пазар

Първият WEEKEНД ПАZAR

стартира на 25 септември с

щандове на “Дюкян Меломан”,

FREA, OCHA и BuyArt

Първият WEEKEНД ПАZAR в София започва на 25 септември на емблематичния Женски пазар. Всеки уикенд там столичани ще могат да открият на едно място селекция от фермерски продукти, ресторанти, напитки, книжен пазар, цветен пазар, картини, музика, антики, дрехи и още много други изненади. Организатор на инициативата е общинското дружество “Пазари Възраждане” ЕАД, което стопанисва Женския пазар.

WEEKEНД ПАZAR ще се провежда в обособена зона на Женския пазар с вход откъм ул. “Кирил и Методий”. Там свои обекти ще имат ключови ресторантьори, фермери, пивовари, търговци и артисти, производители на цветя, книжни издателства и други доказани бизнеси, които да привлекат разнообразна аудитория и да разкрият мултикултурния живот в региона на Женския пазар.

Част от участниците са знаменитият столичен ресторант “Космос”, който ще представи българската традиционна кухня и продукти по нов начин под формата на стрийт меню, както и шеф Антоан Верест с L’instant Catering, който ще приготвя тематично меню всеки уикенд с ястия, които не могат да бъдат открити на други места в града. Магазин “Дюкян Меломан” ще предлага качествена селекция музика, а нашумелият магазин за дрехи втора употреба FREA ще промотира устойчивия модел на пазаруване на облекла с по-малко вреда за природата. Посетителите ще могат да се запознаят с лицата зад Stinky Socks - българска марка чорапи за фенове на екстремните спортове, а почитателите на екзотичните японски чайове ще бъдат зарадвани на щанда на магазин OCHA. Пивоварна “Казан Артизан” ще предлагат наливна крафт бира, издателство “Рибка” ще украси кът за четене с любими книги, онлайн платформата за изкуство BuyArt пък ще предлага картини на български автори, а цветният кът ще бъде облагороден от родни производители на рязан цвят, храсти, билки и др. Любителите на фермерски пазари ще могат да опитат от продуктите на “Дивата ферма”, както и от разнообразието във фермерския магазин на Женския пазар. Всеки уикенд галерия “Сердика”, която е част от Женския пазар, ще представя различни културни мероприятия, които да направят преживяването за посетителите още по-пълноценно и вълнуващо.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>