Без политическата и партийната дейност в предучилищното и училищното образование
С пълен консенсус е приет законопроектът на Министерския съвет, който предлага премахването на политическата и партийната дейност в системата на предучилищното и училищното образование, недопускането на политическото и партийното влияние и зависимости при нейното функциониране, назначения, управление и контрол. Народните представители от комисията по образование и наука в парламента са се обединили около мнението, че между първо и второ гласуване трябва да се даде легално определение на понятието "партийна дейност".
Комисията разгледа на първо гласуване четири законопроекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, и прие три от тях. Това съобщиха за БТА от парламентарната образователна комисия.
Одобрен е и законопроектът на Десислава Атанасова и на група народни представители, който предлага да се продължи по избор на учениците или родителите, или по здравословни причини, през следващите две учебни години възможността децата да се обучават от разстояние в електронна среда, независимо дали е обявена извънредна епидемична обстановка. Народните представители са предложили удължаването да бъде в сила само за предстоящата учебна година.
Третият приет законопроект е внесен от народния представител Ивайло Старибратов. Той предлага на учениците, които завършват първия випуск след приемането на Закона за предучилищното и училищно образование, да могат да изберат, ако полагат втори задължителен държавен зрелостен изпит по профилиращ предмет, да положат и допълнителен държавен зрелостен изпит по същия предмет върху учебното съдържание от общообразователната подготовка. Така ще се избегне неравнопоставеността при използването на оценката като вход за висшите училища.
Не беше подкрепен законопроектът, внесен от народния представител Корнелия Нинова и от група народни представители, който предлага въвеждането на един учебник по предмет за всеки клас, за да се определи по еднозначен начин отговорността за качеството на всеки един учебник. При обсъждането му се наложи становището, че предложението е част от по-голямата тема е за съдържанието на учебните програми и учебните планове, съобщиха за БТА от Комисията по образованието и науката в НС.