Готова е конструкцията на платното за Кулата на виадукта при „Железница“

10.08.2021 09:42
Изграждането на виадукта при тунел "Железница" на магистрала "Струма". СНИМКИ: АПИ

Съоръжението се строи по технология, прилагана за първи път в България

Приключи избутването на последния 21-ви сегмент от платното за Кулата на виадукта, който се изгражда преди тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“, пътувайки от столицата към Гърция. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Всички строителни работи се извършват без спиране на интензивния трафик по Е-79. През октомври м. г. беше изградено платното за столицата. След това строителите започнаха работа по платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено през декември 2021 г.

Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за Кулата е с дължина 510 м, а за София - 560 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.

Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км.

Пробивът на тунел „Железница“ е завършен и сбойката за лява тръба бе на 23 февруари т. г., а за дясната на 27 февруари т. г. Изпълнени са всички комбинирани аварийни ниши в двете тръби. Прокопани са и 6-те аварийни свързващи галерии – 2 автомобилни и 4 пешеходни. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопаваха около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.

Други от От страната и света

Дядо Коледа подхвана мотора: шествие за поредна година по улиците на София

Дядо Коледа тази година пристигна не само с шейна, но и на мотор. Десетки мотористи, облечени като добрия старец, се включиха в традиционното коледно мотошествие, организирано от „Sofia Riders"

Измислиха го: и къщите най-после ще получават пари за саниране

Фондът за декарбонизация ще финансира мерките – може да е само смяна на дограма, изолация, купуване на термопомпа или всичко заедно според нуждите на домакинството Как хората ще могат да ползват

Владо Зомбори: Смъртта на баща ми и раждането на дъщеря ми пренаредиха приоритетите ми

„Това събитие, наред с раждането на дъщеря ми, пренареди приоритетите ми из основи. Смъртта на баща ми ме накара да осъзная, че сме тук за кратко и трябва да бъдем много отговорни към времето си"

В Гърция ще може да теглиш пари в брой от магазините от 2026 г.

В Гърция ще може да се теглят пари в брой от магазините от началото на 2026 г.  При покупка от магазините клиентът ще може да изтегли и пари в брой без банкомат, информират гръцките банки

Желания за пони, папагал, живо мече "изскачат" от писма до дядо Коледа на деца от Добрич

"С 845 писма от различни места от област Добрич – детски градини, училища, семейства, завърши  тазгодишният конкурс "Най-красиво писмо до дядо Коледа"

>